Regulamin


SlayCraft.PL
Postanowienia ogólne
Art. 1 Niniejszy regulamin określa zasady gry a także postępowania w sprawach
szczególnych na serwerze SlayCraft.PL
Art. 2 Użyte poniżej określenia należy rozumieć jako:
1) Itemshop- sklep serwerowy dzięki którym użytkownik może zakupić rangi premium i inne
korzyści lub przywileje.
2) Administrator- osoby zarządzające serwerem, posiadające i wyróżniające się rangą
„Admin”
3) Administrację- jako Administratora i inne osoby posiadające rangi administracyjne
4) blokada konta- blokadę nałożona przez administrację na użytkownika skutkująca
brakiem możliwości wejścia na serwer.
5) wyciszenie- blokadę nałożona przez administracje na użytkownika skutkująca brakiem
możliwości pisania na chacie serwerowym
6) odblokowanie konta- zdjęcie blokady, o której mowa w pkt 4 niniejszego artykułu
7) wyłączenie wyciszenia- zdjęcie blokady, o której mowa w pkt 5 niniejszego artykułu
8) konkurs – wydarzenie zorganizowane przez administracje w którym możliwe jest
wygranie korzyści, przywilejów i rang premium bez konieczności wnoszenia opłat za takie
usługi.
Art. 3 Wszyscy użytkownicy wchodząc na serwer podlegają niniejszym zasadom.
Art. 4
§1 Rangi premium, korzyści i przywileje są możliwe do uzyskania poprzez ich zakup w
itemshopie, bądź w wyniku wygrania konkursu.
§2 Rangi administracyjne są możliwe do uzyskania poprzez przejście procesu rekrutacji i w
formie kontraktu zawartego pomiędzy Administratorem a rekrutowanym użytkownikiem.
§3 Rangi specjalne są możliwe do uzyskania poprzez spełnienie wymagań określonych
przez Administratora indywidualnie.
Art. 5
§1 Rangami Premium są: XYZ;
§2 Rangami Administracyjnymi są: Młodszy Support wyróżniający się zielonym prefiksem
„Support”, Support wyróżniającego się niebieskim prefiksem „Support”, Junior Moderator
wyróżniający się zielonym prefiksem „Moderator”, Moderator wyróżniający się niebieskim
prefiksem „Moderator”, Junior Administrator wyróżniający się prefiksem „jrAdmin”, a także
ekipa budowlana;
§3 Ekipą budowlaną są: demiurg, architekt, budowniczy.
Art. 6 Rangi Administracyjne i Specjalne mogą zostać poddane zmianom, ich katalog
rozszerzony lub skrócony, z zaznaczeniem ze w takim wypadku regulamin ulegnie
aktualizacji z chwilą wejścia w życie zmian.
Art. 7 Rangi premium nie są nadawane permanentnie a na określony w itemshopie czas,
odpowiedni dla danej rangi.
Art. 8
§1 Każdy użytkownik ma prawo do gry na serwerze oraz korzystania z usług
przewidzianych przez rozgrywkę;
§2 Prawo to może zostać odwołane jedynie na podstawie decyzji administracji za
dokonane przez użytkownika czynności naruszające postanowienia niniejszego
regulaminu.
Art. 9 Karany może być jedynie użytkownik, którego czyny naruszyły niniejszy regulamin.
Art. 10 Użytkownikowi przysługuje prawo do skargi na członka administracji jeżeli w opinii
gracza użytkownik ten podjętymi czynnościami naruszył niniejszy regulamin.
Art. 11 Użytkownikowi przysługuje prawo do skargi na innych użytkowników niż tych w
rozumieniu Art. 2 pkt. 2 i 3 jeżeli w opinii gracza podjęte przez takiego użytkownika
czynności naruszyły niniejszy regulamin
Art. 12 Użytkownikowi przysługuje prawo do zgłaszania propozycji, które muszą zostać
rozpatrzone przez Administratora, z zastrzeżeniem ze propozycje takie mogą zostać
poddane pod ankietę.
Art. 13 Użytkownikowi przysługuje prawo do brania udziału w procesie rekrutacji na rangę
administracyjną.
Art. 14 Użytkownik zobowiązany jest do przestrzegania poleceń administracji, chyba że są
one pozbawione podstaw regulaminowych.
Art. 15 Użytkownik zobowiązany jest do informowania administracji o znalezionych
błędach w konfiguracji.
Administracja
Art. 16
§1 Administrator posiada pełne prawa i uprawnienia do dokonywania wszelkich czynności
na serwerze zgodnie z niniejszym regulaminem;
§2 Administrator może upoważnić członka administracji do wykonywania określonych
czynności.
Art. 17 Administrator otwiera i zamyka proces rekrutacji.
Art. 18 Administrator nadaje i odbiera rangi.
Art. 19 Na administracji leży obowiązek zachowania się wyróżniającego się odpowiednią
postawą a także znajomości niniejszego regulaminu.
Art. 20 Administracja jest w szczególności zobowiązana do stania na straży przestrzegania
przez użytkowników niniejszego regulaminu i w razie konieczności do egzekwowania
środków w nim przewidzianych, a także do odpowiedniego zabezpieczenia własnego
konta.
Art. 21 Administracja działa na zasadach hierarchiczności.
Zasady nadawania kar, odwołania od
nich i postępowania ws. skarg na administracje
Art. 23
§1 Karami są:
1) ostrzeżenie
2) wyciszenie na czas od 10 minut do 14 dni
3) wyciszenie permanentne
4) tymczasowa blokada konta na okres od 6 godzin do 30 dni
5) permanentna blokada konta;
§2 Przepis powyższy nie uchybia postanowieniom co do przewidzianych kar na serwerze
Discord lub TeamSpeak3 jeżeli zostały utworzone;
§3 Punkty 2 i 3 niniejszego artykułu rozumie się łącznie w przypadku rozdziału poniżej jako
„wyciszenie”;
§4 Punktów 4 i 5 nie rozumie się łącznie.
Art. 24 §1 Użytkownikowi przysługuje odwołanie od każdej nadanej kary jeżeli uważa ze
została nadana niesłusznie bądź z przekroczeniem zasady proporcjonalności;
§2 Odwołanie od kary może być połączone ze złożona skarga, o której mowa w art. 10,
bądź w formie prośby o odblokowanie konta.
§3 Połączenie prośby o odblokowanie konta ze skargą na administracje jest
niedopuszczalne
Art. 25 Kary nadawane na użytkownika mogą zostać zaostrzone jeżeli jego zachowanie
szczególnie naruszyło zasady współżycia na serwerze.
Art. 26
§1 Popełnienie czynności naruszającej niniejszy regulamin następujące po nałożonej karze
za ostatnie wykroczenie regulaminowe skutkuje zaostrzeniem kary;
§2 W przypadku zastosowania konieczności zastosowania przepisów niniejszego artykułu
lub poprzedzającego go, co do kary wyciszenia, jego maksymalny czas nie może
przekroczyć 30 dni.
Art. 27 Informacja o nadaniu kary jest podawana publicznie na chacie serwerowym.
Użytkownik o randze conajmniej Moderatora może postanowić o ukryciu takiego
komunikatu.
Art. 28
§1 Skargę, o której mowa w art. 10 rozpatruje conajmniej Moderator;
§2 Skargę na Moderatora bądź wyższą rangę rozpatruje odpowiednio wyższa ranga
conajmniej o jeden stopień.
Art. 29
§1 Użytkownikowi w przypadku zdania, że skarga o której mowa w art. 10 została
rozpatrzona niesłusznie przysługuje odwołanie, które rozpatruje ranga conajmniej o jeden
stopień wyższa niż ta, która rozpatrzyła pierwotną skargę;
§2 W przypadku skarg mniejszej wagi może je rozpatrzyć Junior Moderator.
Art. 30 Administrator jest uprawniony do zmieniania postanowień rozpatrzenia skarg, o
których mowa w art. 10 i 11 niniejszego regulaminu.
Art. 31 §1 Administracja w zależności od posiadanej rangi posiada uprawnienia do
nadawania konkretnych kar;
§2 W przypadku gdy nadający karę członek Administracji nie ma upoważnienia do
wyznaczenia kary przewidzianej przez regulamin, nadaje najwyższa możliwa karę
przewidziana w swoich upoważnieniach i informuje bez zbędnej zwłoki członka
administracji wyższego szczebla w rozumieniu art. 21 niniejszego regulaminu.
Art. 32 Użytkownik jest zawsze informowany o nadaniu mu kary poprzez komunikat na
chacie, bądź na komunikacie rozłączenia połączenia z serwerem.
Art. 33 Wyłączenie wyciszenia jest możliwe przez co najmniej Junior Moderatora w
szczególności w przypadku błędnego jego nadania, przekroczenia zasady
proporcjonalności podczas jego nadania bądź w przypadku gdy jego gracz obiecując
poprawę zachowania po jego wyciszeniu zobowiązuje się przestrzegać postanowią
niniejszego regulaminu.
Art. 34 Odblokowanie konta jest możliwe przez co najmniej Junior Moderatora w
przypadkach jak określonych w powyższym art., z tym, że słowo „wyciszenie” rozumie się
jako „blokada konta”.
Art. 35
§1 Prośby o których mowa w art. 32 i 33 w związku z art. 24 §2, jeżeli nadane kary zostały
określone jako permanentne podlegają rozpatrzeniu przez conajmniej Moderatora.
§2 Prośby o których mowa w przepisie powyższym, składa się za pośrednictwem
konkretnego kanału na serwerze Discord.
Taryfikator kar
Naruszenia związane z chatem
Art. 36 Kto nadmiernie używa słów wulgarnych bądź pisze o rzeczach powszechnie
uznanych za niestosowne na chacie serwerowym podlega karze wyciszenia czasowego
do 3 dni.
Art. 37
§1 Kto obraża innych użytkowników za pomocą słów uznanych za obelżywe bądź takich
które połączone ze sobą tworzą prowokującą bądź obraźliwą kombinację podlega karze
wyciszenia czasowego od 30 minut do 7 dni;
§2 Kto dokonuje czynu opisanego w powyższym paragrafie wobec członka administracji
w związku z wykonywaniem przez niego obowiązków podlega karze wyciszenia nie
mniejszej niż 1 dzień, lub blokadzie konta do 14 dni.
Art. 38 Kto podaje dane osobowe innego użytkownika bez jego zgody podlega karze
permanentnej blokady konta.
Art. 39 Kto podaje linki do treści niestosownych w szczególności pornograficznych,
brutalnych bądź tzw. „screamerów” podlega karze wyciszenia czasowego na okres nie
mniejszy niż 7 dni.
Art. 40 Kto podaje linki zawierające wirusy bądź przechwytujące IP użytkownika podlega
karze permanentnej blokady konta.
Art. 41 Kto reklamuje inne serwery lub usługi nie powiązane bezpośrednio z serwerem
SlayCraft.pl podlega karze wyciszenia lub czasowej blokadzie konta na okres do 30 dni.
Art. 42 Kto łamie przepisy polskiego prawa podlega karze wyciszenia lub permanentnej
blokady konta.
Art. 43 Kto narusza przepisy niniejszego podrozdziału w sposób omijający chat serwerowy
podlega odpowiedniej dla danego naruszenia karze blokady konta.
Art. 44 Kto dokonuje więcej niż jednego naruszenia przewidzianego w niniejszym rozdziale
podlega minimalnej karze wyciszenia czasowego od 12 godzin lub odpowiedniej karze
blokady konta w razie konieczności zastosowania art. 43.
Naruszenia związane z działaniem na szkodę serwera i użytkowników
Art. 45 Kto korzystając z błędów konfiguracji wykorzystuje je w celu osiągnięcia korzyści
bądź przewagi nad innymi graczami podlega karze blokady konta nie mniejszej niż 7 dni,
lub permanentnej blokadzie konta.
Art. 46
§1 Kto powoduje niestabilność usług serwerowych lub zaprzestanie ich działania, podlega
karze blokady konta nie mniejszej niż 14 dni, lub permanentnej blokadzie konta;
§2 Tej samej karze podlega użytkownik, który w sposób nieautoryzowany przez
administratora uniemożliwia graczom wejścia na serwer.
Art. 47 Kto dokonuje nieautoryzowanego logowania na konto innego użytkownika
podlega karze blokady konta nie mniejszej niż 14 dni, lub permanentnej blokadzie konta.
Art. 48 Kto fałszuje dowody w skardze na innego użytkownika lub fałszuje sytuacje, w celu
osiągnięcia korzyści własnych bądź w celu zaszkodzenia temu użytkownikowi lub
użytkownikom podlega karze blokady konta nie mniejszej niż 14 dni.
Art. 49 Kto sprzedaje swoje konto lub przekazuje je innemu użytkownikowi podlega karze
permanentnej blokady konta.
Art. 50
§1 Kto czerpie korzyści z dodatkowego konta podlega karze permanentnej blokady konta
na koncie dodatkowym, i karze blokady konta nie mniejszej niż 7 dni na koncie głównym;
§2 Korzyści w ten sposób osiągnięte są usuwane przez Administratora.
Art. 52 Kto korzystając z konta posiada niestosownego skina w przypadku nie wykonania
polecenia wydanego przez administracje o jego zmianie podlega karze blokady konta na
okres do 2 dni.
Art. 52 Kto posiada niestosowna nazwę konta podlega karze permanentnej blokady
konta.
Art. 53
§1 Kto dokonuje zniszczenia działki, wyspy lub regionu innego użytkownika podlega karze
blokady konta na okres od 3 do 14 dni;
§2 Tej samej karze podlega użytkownik, który celowo i złośliwie niszczy krajobraz przed
regionem danego użytkownika na trybie „Survival”.
Art. 54 Kto nadużywa chatu wsparcia podlega karze blokady konta do 2 dni.
Art. 55 Kto dokonuje czynności z zamiarem dokonania oszustwa kierowanego wobec
innego użytkownika podlega karze blokady konta na okres od 7 do 21 dni.
Art. 56
§1 Kto korzysta z oprogramowania umożliwiającego uzyskanie nieuczciwej przewagi nad
użytkownikami, którzy takiego oprogramowania nie posiadają, nie są w stanie uzyskać
efektów, które oprogramowanie to umożliwia bądź oferuje podlega karze blokady konta
nie mniejszej niż 7 dni;
§2 Tej samej karze podlega użytkownik, który używając możliwości systemowych bądź
oprogramowania zamraża postać w locie w celu powrotu na miejsce upadki bądź
dokonanego wyskoku;
§3 Kto korzysta z oprogramowań o których mowa w §1 niniejszego artykułu w sposób
szczególnie lekceważący bądź na nowo stworzonym koncie użytkownika podlega karze
blokady konta na czas 30 dni lub permanentnej blokadzie konta.
Art. 57 Kto będąc uczestnikiem rozgrywek drużynowych sabotuje działania własnej
drużyny, lub uczestniczy w sojuszu międzydrużynowym podlega karze blokady konta na
okres od 1 do 7 dni.
Art. 58 Kto omija blokadę konta tworząc inne konto w celu gry podlega karze
permanentnej blokady konta na koncie dodatkowym i karze zaostrzenia blokady konta
na koncie głównym od 150% do 200% pierwotnego czasu blokady konta.
Rekrutacja
Art. 59
§1 Proces rekrutacji składa się z dwóch etapów:
1) składania podań
2) rozmowy rekrutacyjnej
§2 Proces rekrutacji może zostać unieważniony bez wyłonienia użytkowników mających
objąć rangę administracyjną;
§3 Proces rekrutacji ogłaszany jest na serwerze Discord lub/i serwerze Minecraft w
dowolnej formie.
Art. 60
§1 Składanie podań rozumie się jako pisemny etap rekrutacji w którym, użytkownicy w
odpowiednim miejscu odpowiadają na zadane przez administratora pytania;
§2 W przypadku złożenia podania przed użytkownika domniemywa się, że użytkownik
wyraża zgodę na przeprowadzenie drugiego etap rekrutacji;
§3 Po zakończeniu procesu składania podań Administrator lub administracja
upoważniona publikuje listę użytkowników zakwalifikowanych do drugiego etapu
rekrutacji.
Art. 61
§1 Rozmowę rekrutacyjną rozumie się jako pisemny etap rekrutacji, w którym użytkownik,
którego podanie zostało zaakceptowane zostaje zaproszony na rozmowę przez
Administratora na serwerze Discord bądź TeamSpeak3 jeżeli został utworzony, w celu
odpowiedzi na zadane pytania i ogólnej rozmowy. Rozmowa może zawierać elementy
sprawdzenia znajomości komend, którymi należy się posługiwać do pełnienia danej rangi
administracyjnej.
§2 Po przeprowadzonej rozmowie Administrator, zgodnie ze swoim przekonaniem
przedstawia wyniki i listę użytkowników zaakceptowanych do pełnienia funkcji
administracyjnej.
Art. 62 Użytkownik uczestniczący w procesie rekrutacji zobowiązany jest do odpowiedzi na
pytania Administratora. W przypadku odmowy odpowiedzi na zadane pytania
Administrator ma prawo odrzucić aplikację kandydata (całość rekrutacji w formie
indywidualnej rozpoczynająca się złożeniem przez użytkownika podania).
Art. 63 Użytkownicy i administracja mają prawo do oceniania podań kandydatów w
pierwszym procesie rekrutacji.
Art. 64 Użytkownikowi z pozytywną oceną aplikacji rekrutacyjnej zostanie nadana ranga,
na która przeprowadzana została rekrutacja. W przypadku gdy użytkownik wykazuje
ponadprzeciętne zdolności budowlane za jego zgodą może zostać mu nadana ranga
należąca do ekipy budowlanej.
Art. 65 Rekrutacja jest ogłaszana na określony przedział czasowy.
Art. 66 Użytkownik którego konto zostało zablokowane na zawsze mimo odblokowania,
bądź taki u którego w ciagu ostatnich 60 dni przed otworzeniem procesu rekrutacji była
aktywna blokada konta bądź wyciszenie na okres dłuższy niż 14 dni, traci prawo do
udziału w procesie rekrutacji.
Art. 67 Użytkownik z rangą administracyjną Młodszego Supporta podlega okresowi
próbnemu.